Folkrace

Ja idag har jag då blivit av med
folkrace-oskulden som dom så vackert
kallar det här i Vimmerby.

Mitt sällskap för dagen
Ja dom är alla gravida,
ni kanske tycker att det är lite
för mycket av ett sammanträffande?
Det tyckte jag, men sen såg jag även
hur många fler som bakade bullar här...
Många kan jag säga!
Men jag tror jag listat ut nu hur det kan komma sig.
Här har folk smeknamn i stil med GasGunnar,
Rune-runk, backdoor-bengan osv.
Jag har tagit mig friheten att namnge dom skyldiga
till dessa bullar;
jökar-Jimmy, muff-Märta, junior-juck-Jens.
Varsågodaaa :) :) :) 
ni kan tacka mig sen :)

Folkrace var ju en upplevelse i sig måste jag säga.
När jag kom dit var det första jag såg
en stor gul skylt som det stod "Gnagardalen" på.
När vi kommit in var det som stora berg sanddynor 
och en stor "parkering" med massa bilar
som ser mer ut som ihoptryckta pantade burkar.
  

Ett tag var jag helt förundrad,
hela barnfamiljer med hundar och allt var
där och kollade.
ALLA hade familjemedlemmar
som tävlade, tjejer som killar och i alla åldrar.
Men det var faktiskt underhållande att se på,
speciellt juniorerna för dom va SÄMST!
Poängen i den här sporten är att putta på
varandra och preja o slira och själv
försöka hålla sig kvar på banan.
Det var riktig country stämning,
det enda som saknades var cowboyhattarna
och dom rutiga skjortorna.
Här va det ju overaller som gällde.
Gott om Volvoraggare va det också,
det är väldigt poppulärt bland dom som nyss
tagit kortet o lalla runt i.
Jag gick o nästan fnittrade för mig själv
åt allt jag såg, det va för bra för o va sant!
Det kändes som Epa-perioden i finspång
när jag va runt ca 14-15 år men att
utvecklingen stannat totalt här.
Glöm blommor,
här är det den lyckligt
utvalda flickvännens namn som målas på bilen.

och om du har tur (som i det här fallet) även
ett litet hjärta också naaaww.


Team Pekka Power
(WTF LIXSOM!!?)

Men när 3 timmar gått var min förundran slut
och jag ville bara hem till Stina,
Te! soffa! mmmmm
Vi va där i 5 timmar så det blev en riktig heldag
där, på vägen tillbaka såg Martin (Alias; Muff-Märta)
något klockrent i bakrutan på en volvo
så jag va tvungen att leka paparazzi en sista gång =)


ja det var dagens
Peace Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0