Lite vårkänslor =)

Idag har det varit UNDERBART väder!!
Jag har målat om ett bord ute och så har
jag börjat rensa lite i rabatterna hos Mange.
Vi har pratat om att flytta ihop ganska
mycket nu på senaste.
Jag har ju förut efter Jocke tänkt att
flytta ihop kan man ju gärna dra ut på
sissodär ett år minst!
Men va sjutton!
Jag har ju bott här ett tag nu,
kommer fortsätta bo hos honom 
pga jobbet om inte annat,
då är ju bara min lägenhet en onödig
utgift i min fattigdom.
Sen gillar att pyssla och hålla ordning.
Jag vill ta hand om honom,
jag har bott med Gitte for crying out loud!
Där har vi en O-organiserad dam,
men det gick bra faktiskt.
Jag kan hantera det mesta så länge jag får
styra och ställa som jag vill,
alltså inredning ordning o sånt.
Sen kan ingen bädda sängen som jag gör,
ingen ställer sakerna där jag vill ha dom,
ingen viker tvätten på mitt sätt.
Ingen damsuger lika noga eller ser till att
det inte ligger vattendroppar kvar på diskbänken.
Sån är jag. Tragiskt men sant.
Och jag vill ändå inte sluta med det
för jag gör det så bra (om jag får säga det själv).
Så det blir nog så att jag säger upp
lägenheten ganska snart.
Så vill nån ha en fin tvåa i finspångs centrum
är det bara att hojta ;)

Nu är det inte långt kvar på praktiken heller,
det är ganska skönt faktiskt om det ska
fortsätta vara som idag,
då kanske jag hinner med lite trädgårdspyssel
och ev. flyttning av lite saker innan
sommarjobbet drar igång.
Jag saknar mest Rosenhyttan faktiskt,
det är en lugn avdelning men med glada
och härliga arbetskamrater,
Kicki, Britt-Inger och Pamela
ni gjorde mina praktikdagar
till dom bästa!!
Mycket är också självklart dom boende där.
Önskar jag kunde skriva om dom,
men det går ju under sekretess.
Det trodde jag aldrig när jag började där
att jag skulle trivas bäst på en dementavdelning!
Jag trodde det skulle avskräcka mig,
men dom öppnade mitt hjärta desto mer där
än någon annan stans.
Dom är lite virriga men har humöret uppe,
och dom är oftast väldigt tacksamma att
ha och göra med.
Sen åter-upptäckte jag en inre
passion för att baka där,
dom har ju ett så  stort fint kök
(och en receptpärm som får
en att dregla!).

Snart får jag mitt ellospaket jag längtat
ihjäl mig efter!
Snälla kom i morgon!
Eller iaf till på onsdag,
jag vill ha nya byxor!
Jag behöver nya byxor!!!

I helgen har jag varit barnslig förresten,
jag köpte en my little pony målarbok
till mig själv (för jag tycker det är så
avkopplande att bara färglägga)
Sen köpte jag en Nalle Puh målarbok
till Molly, sen laddade jag hem en
my little pony-film så jag o Molly
har varit fullt upptagna med det och
ätit godis så klart :D
Älskar hur hon plockar fram mitt barnasinne =)
hon är för himla underbar.
En sak som fick mig att skratta härom dan
är ju att hon ser mig som en jämnårig
lekkamrat, hon skulle få hostmedecin av
Mange, så vänder hon sig till mig och säger;
- Du kan gå upp o börja leka på mitt rum så länge
så kommer jag sen.
Hahaha mitt hjärta smälte!
Klart jag är där för att leka med henne tycker hon :)
gullunge!


Kommentarer
Postat av: Madde

Lägg upp lite pose bilder sen när ellos paketet har kommit! Är nyfiken :D Puss

2011-04-14 @ 21:16:19
Postat av: kitty

HAHAHAHAHAHAH!



<3

2011-04-14 @ 23:24:33
URL: http://thekittycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0