Värmen är här <3

Igår igår igår...
Ja vi gjorde inte så mycket igår.
Vi satt på bakgården hos Stina och drack
te o sparkade lite boll med yka.
   
Jag                    Stina                   Yka

Yka hoppar efter bollen
  
Stinas hus                  Månklar kväll               Lilla Södra Vi 

Operation "Halvera Collin"

Sen åkte vi in till Vimmerby för Stina
skulle lämna in papper om mamma-penning
till försäkringskassan.
Sen gick vi runt där ett tag o strosade,
hon visade mig vart lite folk hon lärt känna
bodde, och vart lägenheten låg som
hon sökt till. (som hon fick besked att hon fick
i morse =) hon blev jätteglad.)
Sen när vi tog bussen hem rörde sig
liten jättemycket i magen,
han kanske inte gillade att åka buss.
Så då fick jag känna hur han levde
runt där inne.
Men sen helt plötsligt gjorde han nått
så Stina fick jätteont!
Jag trodde nästan det skulle sätta igång henne
där och då, men det var "bara" han som
vred sig på något konstigt sätt så huden
sträcktes för mycket.
Hon sa att det kändes som tusen nålar
(ni vet sånt man gjorde på varandas armar
i lågstadiet när man tog ett fast grepp med
båda händerna på någons arm och vred åt
motsatt håll.)
Det var lite läskigt, fast jag började skratta,
men det var inte att du fick ont Stina,
jag tycker ALDRIG det är kul när du har ont
det var din fina ramsa du kom på
bara från tomma intet som lät lite kul.

Sen när vi kom hem gjorde Stina
mannagrynsgröt =)
Sen la jag mig i sängen och somnade
i två timmar, och när jag vaknar
har hon dammsugit, diskat, plockat,
dammtorkat, och skurat golv.
Det är inte illa för att vara i 8e månaden,
med tanke på hur mycket vi gick runt
tidigare på dan.

Sen har jag messat och pratat med Mange
hela dagarna, saknar honom massor!
Det är ju mitt val att vara här,
men det här är en sån sak jag bara får
vara med om en gång i livet.
Att få äran att vara utvald av Stina,
att hon vill ha mig där...
Jag kan inte förklara det med ord,
jo ett, kärlek!
Tror att det om möjligt kommer göra
våran vänskap ännu starkare.

Jag väljer inte bort min älskling,
Han kommer vilja hitta på saker i sommar,
åka runt med vänner, tälta, uppleva saker.
Då är jag hemma och väntar.
(och jobbar arslet av mig ;P)
för jag litar på honom.
Har alltid resonerat på det här sättet.
Man kan inte hålla någon fången
för att man själv är rädd,
alla är fria att ta egna beslut.
Det enda man kan göra är att hoppas...
att han väljer att stanna <3

Mange med dotter Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0