sorg

Jag har kommit på vad det är, problemet som får mig att må så dåligt.
och när jag tänkt igenom det så känns det som att osäkerheten försvinner mer och mer för minut,
jag läker.
Så nu vill jag skriva det här, erkänna det gå igenom det och komma över det för det är inget jag råder över längre.
... Jocke jag älskade dig fruktansvärt mycket, du var min trygghet en del av mitt sanna jag.
Jag sörjer att det tog slut, jag känner mig vilsen och världen blev så stor att stå ensam i.
Jag är inte redo att träffa din nya tjej hur underbar hon än säkert är,
Jag vill vänta tills jag blir stark och självsäker nog så jag verkligen verkligen
kan glädjas i hjärtat att du träffat någon som gör dig lycklig.
Och jag blev verkligen ledsen senaste gången vi pratade om att hon nu mera går i första hand,
för jag hade räknat med att ha dig att stödja mig mot ett tag till. Men nu vill jag inte vara i vägen.
Och när du sa att våra ett och ett halvt år inte går att se på något annat sätt än slöseri med tid
(fast vi igentligen var tillsammans i två men sammanlagt träffats i tre).
Vi har inte bara varit olyckliga jag har också varit väldigt väldigt lycklig
 och jag skulle inte ta tillbaks den tiden för allt i världen.
Jag värdesätter den även om man kan se slutet på ett förhållande som ett misslyckande.
Vi var överens om att det skulle vara slut och vi gick ifrån varandra som vänner.
Jag skulle aldrig ha gjort det om jag tyckte att allt var ett misslyckat slöseri med tid!
Och det känns så skönt att äntligen erkänna för mig själv att jag är ledsen att det blev som det blev,
jag trodde verkligen på föralltid med oss,
jag trodde också på min fantasi om att vi skulle bo i huset och gifta oss en vacker dag.
Jag trodde på "happy ever after" och mina drömmar gick i kras.
Vi var inte perfekta för varandra och det är sorgligt men det är okej.
Jag reser mig från det här mer och mer för varje dag som går.
Kärlek tar slut vi ska vara glada att den tog slut samtidigt.
Det kanske låter dumt, som att det inte finns något att vara ledsen för..
Men på något sätt är jag det ändå.
Och det ger jag mig nu rätten att vara.
Jag sörjer min bästa vän, den främsta personen i mitt liv, min trygghet.
Jag måste nu leta upp dom delarna hos mig själv igen.
Så jag har all rätt att vara ledsen och förvirrad.
Var inte du?





Jordin Sparks- Tatto

No matter what you say about love
I keep coming back for more
Keep my hand in the fire
Sooner or later I get what I'm asking for

No matter what you say about life
I learn every time I bleed
The truth is a stranger
Soul is in danger I gotta let my spirit be free
To admit that I'm wrong and then change my mind
Sorry but I have to move on and leave you behind

I can't waste time so give it a moment
I realize nothings broken
No need to worry about everything I've done
Live every second like it was my last one
Don't look back got a new direction
I loved you once, needed protection
You're still a part of everything I do
You're on my heart just like a tattoo
Just like a tattoo
I'll always have you

Sick of playing all of these games
It's not about taking sides
When I looked in the mirror didn't deliver
It hurt enough to think that I could stop
Admit that I'm wrong and then change my mind
Sorry but I've gotta be strong and leave you behind

I can't waste time so give it a moment
I realize nothings broken
No need to worry about everything I've done
Live every second like it was my last one
Don't look back got a new direction
I loved you once, needed protection
You're still a part of everything I do
You're on my heart just like a tattoo
Just like a tattoo
I'll always have you

If I live every moment
Won't change any moment
There's still a part of me in you
I will never regret you
Still the memory of you
Marks everything I do

I can't waste time so give it a moment
I realize nothings broken
No need to worry about everything I've done
Live every second like it was my last one
Don't look back got a new direction
I loved you once, needed protection
You're still a part of everything I do
You're on my heart just like a tattoo
I'll always have you


dedicated to us
14/10 06 - 21/12 08

I´m leaving you behind me now



Kommentarer
Postat av: Nattis

Åh Lisa! Jag vet allt om de där drömmarna, forever and ever, ibland är saker skörare än man nånsin kunnat tro(, och mycket är annat än vad man trott). Men NU är det din tur! Den säkerhet du kommer hitta i dig själv kommer vara den bästa du haft, ingen annan än du själv kan då ta den ifrån dig =)

Sorg och acceptans kan ärligt bara ebbas ut av tid och tänk... Lycka till!

2009-04-23 @ 12:47:35
URL: http://takethisorleaveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0