sweet dream or a beautiful nightmare

Ikväll blir det fest igen.
Kul Kul
Sitter o lyssnar på spotify för att bli
lite pepp men det är jag redan.
Jag o pippen blir det som delar några
glas vin.
Och mitt ragg förhoppningsvis.
Det är svårt att försöka rycka tillbaks
sig själv till verkligheten när man älskar dimman.
När man vet att det nog egentligen inte
är en så jättebra idé men man bara flyter
med och faller handlöst, problemen tar vi
en annan dag.
Jag skiter i om jag kommer sakna honom,
faktum är att jag känner för att sticka någon
stans själv.

Känns som något i mig vaknat och plötsligt
känns inte det här stort nog.
Allt känns torrt och jag vill bara släppa allt
ansvar och dra.
Det är nog bland dom första gångerna
jag känner så.
Jag lever för mitt jobb och min
fina lägenhet och tryggheten här.
Men det måste ju finnas mer än det här!
Det måste finnas mer än att jobba som
lärare eller omvårdnads personal och bara
stå still ett helt liv.
Borde sticka utomlands och testa på lite.
Varför gör jag inte det?


Livet blir vad man gör det till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0