Dagboken

Idag är inte min dag.
Jag vaknade med svullen hals och huvudvärk.
Har ätit alvedon och tabletter som ska hjälpa vid förkylning.
Annars har jag bara legat hemma och kollat på film
och hållit tummarna för att det ska gå över.
I morgon jobbar jag nämligen från nio till halv sex och
i övermorgon jobbar jag halv åtta till fyra.
Så jag måste bli frisk. Eller åt minstone inte värre.

Ligger nu och kollar på dagboken som är ibland
mina favoritfilmer.
gillar man romantik får man inte missa den.


It Wasn´t over!
It still isn´t over!


Har för övrigt deltagit i ännu en new moon tävling.
Man skulle beskriva med max 300 ord varför man vill
träffa skådisarna.
Jag vet inte om jag skrev varför jag vill träffa dom,
jag skrev en dikt. Men jag ville göra något lite orginellt,
Tänkte att jag har nog större chans då.
Med novelltävlingen går det inte så värst bra,
mår inte så himla bra nu både psykiskt och fysiskt
ganska svårt att försöka hitta på något eget.
Jag sjunker hela tiden in i någon slags dimma,
en vrå i mig själv. Men ingen trevlig vrå.
Jag fastnar där tills någonting rycker ut mig därifrån,
Och då minns jag inte vad som försegått där inne.
Ett töcken...
Kanske börjar bli dax att skaffa hjälp.
En ful dag kommer jag vakna och inte orka kliva ur
sängen alls. Inte en vacker dag för då mår jag oftast bättre.
Men hur många vackra dagar finns det på ett år?
Det känns inte rättvist att jag ska må dåligt ca 265 dagar om året.

Kollade på 17 again förut idag, en jättebra film!
Men jag kom på en sak.
Zac Efron är jättesnygg,
men jag kom på mig själv bli deprimerad
För att han är för snygg.
Jag är inte värd att kolla på honom och tycka det,
för hade han bott här hade han varit som dom
"snygga" killarna här.
Hade jag gått förbi honom på riktigt hade han
skrattat åt mig och viskat saker om mig till sina
vänner. Så är verkligheten för dom fula...
Men jag kan trösta mig med att verkligheten för
dom snygga inte alltid är så vacker heller.
När det kommer till att bli tillsammans med en attraktiv tjej
finns det vad jag har sett tre typer av killar;

*Den lika snygga som använder henne som vi använder assesoarer,
för att det ska se bra ut, men bryr sig inte om hennes känslor.

*Den rika, som kan köpa henne. Men ingenting i livet är gratis
och hon blir utan kärlek men med garderob.

*Killen som får alla att fråga vad gör Hon med honom?
Han kommer spendera förhållandet med att fråga samma sak,
vilket kommer göra honom galen av svartsjuka och trycka
ner henne för att lyfta upp sig själv.

Jag har aldrig varit med sånna killar (uppenbarligen),
eller aldrig triggat dom att bli sånna kanske.
Men jag har träffat två av dessa typer, 
båda har varit ihop med en vännina till mig.
Den rika typen har jag aldrig träffat
men vet att dom finns där ute.
Så det är väl en välsignelse och en förbannelse.




Till sist men inte minst vill jag tillägna några ord
till en pojke som gick i min skola när vi var små,
men efter 6an flyttade och jag såg honom aldrig igen.

Du lämnade i alla fall dina spår hos mig,
jag minns dig som igår.
Önskar jag hade kunnat gjort något,
fast jag vet att det var försent redan då.
Men jag har tänkt på dig från tid till tid,
undrat hur du ser ut, du var så söt då,
undrat vad som hände sen.
Nu vet jag en del,
och jag lider med dig.
Du verkar ha left ditt liv helt utan lycka,
från början till slut.
Men du har det säkert bättre nu.
Otroligt att man kan sakna någon man aldrig
riktigt kände...

Till Martin "luggen" Larsson
Vi kommer alla minnas dig.
hoppas du äntligen finner ro.


Kommentarer
Postat av: A

Har du någonsin tänkt på hur fantastiskt det är att du finns? Och fungerar? Du består av miljontals celler, nerver, fibrer, "byggklossar" som tillsammans skapar någonting helt unikt! Varenda rörelse du gör, varenda tanke du tänker, varenda känsla du känner, varenda slag ditt hjärta slår, varenda andetag du tar är ett resultat av hur alla dina små delar kommunicerar, skickar elektriska impulser till varandra, sänder signaler, skickar ut hormoner, pulserar, vibrerar och gör Dig till just Dig. Din hjärna kan lagra mer information än den bästa datorn, den styr dig och alla processer i din kropp så att du är du, tänker som du, fungerar, sväljer, andas, lever... Att födas och bli perfekt konstruerad så att varje liten ovärdelig cell kan fungera exakt som det är tänkt är ingen självklarhet. Men du föddes perfekt. Du blev en unik, perfekt människa. Något vackrare än det finns inte.

Så nästa gång du ser dig själv i spegeln, försök se det underverk du faktiskt är!

2009-11-05 @ 15:53:23
Postat av: Anonym

2009-11-05 @ 15:59:18
Postat av: madde hn

jag minns honom också...fan har han dött :(

2009-11-05 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0