Sjukling som vet vad hon vill

Hej alla mina fans! (kidding!)
I helgen har jag legat sjuk, men fredagen var värst
sen har det faktiskt blivit bättre och bättre...
Eller det beror på hur man ser det;
yrseln har gått över och dimman har lämnat mig.
Så nu är allting tydligt igen jag är snuvig och det kittlar
i näsan så det sprider sig i hela ansiktet och ögonen tåras
för att inte glömma svettattackerna när jag stått eller gått
för mycket. Men nu kan jag uppleva hela detta äventyr med
full fokus, yesss. not!
Känns så värt det att jag duschade i morse,
Hade i hårinpackning och använde skrubbvantar
över hela kroppen med min underbaraste duschcreme
och rakade mig på alla nödvändiga ställen
från axlarna och nedåt.
Jag blev inte frächare för det insåg jag en timme senare
på factory outlet när jag svettades som en gris och inte
hittade någonstans att sitta ner.
Varför tror jag jämt att shopping botar allt?
När jag är sjuk orkar jag inte ens anstränga mig att prova kläder,
eller tänka på vad jag behöver ha hemma...
Lustigt att man aldrig lär sig.

Men nu är jag iaf hemma igen i soffan och är nöjd med
att bara få vara hemma med mina bästa vänner neseril och panodil.

Förra veckan tog jag lite bilder på mitt älskade finspång
ville bara visa mina favoritplatser när jag är ute och går med Tini

  




Jag gillar mitt finspång.
Lite för mycket ibland.


Har efter mycket om och men kommit på vad jag tror
att jag vill göra. Jag vill bli frisör.
Om någon med erfarenhet läser det här
hör gärna av er med tips, för och nackdelar inom yrket.
Jag vet att ska jag utbilda mig och ta lån då
är inte läraryrket eller något inom vården
något för mig. Jag tror det här skulle passa mig,
utbildningen är inte så lång (dock dyr)
jag tjänar mer och bäst av allt, jag kan bo kvar här.
Göra något jag vill göra och jag kan göra det överallt!

Ska till arbetsförmedlingen på onsdag,
är rädd att dom kommer dra in min inkomst nu.
Får hoppas att jag får massa jobb på dagiset så jag
klarar mig. Även om hyran är billig för att jag och gitte
bor ihop är det ju mycket annat som kostar och jag måste
ju fortfarande lista ut vilken skola, hur jag ska få lån
och kanske lite praktik på en frisörsalong innan jag vet
hur jag ska bära mig åt.
Vet inte ens när dom plockar in folk,
om det är på våren eller hösten eller både och.
Ne nu orkar jag inte mer.

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Bullmamma

Jag är ditt fan! :D

2009-11-16 @ 12:24:14
URL: http://klarhaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0