Barnvakt

Idag är jag barnvakt hos Benny och Marie.
Jag kom hit igår och så kollade vi på Desperate housewives.
Hade tänkt skaffa en egen boxer
när dom gav en ett bra erbjudande nästa gång,
men nu ser det mörkt ut att få någon tv hemma.
Kanske blir av med min ersättning från jobbgarantin, anledning;
Jag jobbar för mycket.
Jag har jobbat 80 timmar denna månad och det klagar jag ju inte över,
men det gör så klart arbetsförmedlingen.
Eftersom det är ett vikariat så kan ju nästa månad vara= noll timmar,
men om dom skulle kolla över hur mycket jag har jobbat sen i april
skulle dom förmodligen dra in min ersättning.
Så vi får väl se hur det går, jag kanske får ""säga upp mig" för att
ha en fast inkomst.
Jag får se hur det blir jag hoppar kanske på en utbildning i värsta fall.

Sen kan jag inte komma på någonting som novellen ska handla om
heller, jag saknar lite inspiration när mitt liv håller på att gå åt helvete.

Men mitt i allt jobbigt så är det faktiskt fint väder idag,
och det händer inte ofta så här års.
Va ute och tog lite kort på Tini och Cesar.


     




Igår förresten så bestämde vi oss för att ta oss an Tini
och trimma henne i ansiktet för det var läänge sen.
Men när vi kommit halvägs va jag bara tvungen att ta ett kort,
hon såg för himla rolig ut med långt hår på sidorna om nosen
och sen rakad mitt över haha.


Före



Efter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0