Julen står vid dörren

Idag åkte Stina hem,
men hon skulle komma tillbaks snart.
Tror hon kommer fira jul med mig
om jag har tur :)
Igår beställde vi varsin julklapp åt oss själva,
det blev en svart zipperall till Stina
och en rosa till mig med våra namn på.
Zipperaller är mysdressar för er som inte vet,
helt underbara tjocka varma mysdressar <3
Såg att Paula och Kim hade varsin,
jag blev helt kär i att dom var i så tjockt material
så en sån fick det bli :)


Stinas Zipperall :)


Min Zipperall <3

 Jag har beställt julklappar i år till familjen,
himla smidigt att göra så när man bor som man gör
så i morgon skulle jag tro att dom är här :)
måste köpa lite inslagspapper med tror jag...
Jag har bara illrosa papper hemma
och det känns ju inte så juligt...
Marie frågade mig om jag skulle vara hemma
något över jul vilket får mig att misstänka
att hon köpt något åt mig....
så nu måste jag komma på något till henne...
Men jag tror jag vet något som kan passa :)
måste bara låna lite pengar till det först...

Trött jag blir på min ekonomi,
den verkar aldrig bli riktigt återställd *suck*
förra månaden trodde jag
att jag betalat av resten av skatteskulden
men nu har dom skickat ett litet brev
om att dom vill ha 500 till.
Sen betalade jag av mitt elloskonto,
men det fick jag handla julklappar på nu för att ha råd...
Sen skulden till min morbror ska vi inte prata om,
den har jag inte ens börjat betala av...
Men det löser sig vart efter,
behöver några bra månader utan sjukdomar bara
och det är tyvärr inte lite begärt den här årstiden
det känns som man hela tiden har något skit vilande
som bara väntar på att få blomma ut.
Vi turas om, dom ordinarie och vikarierna,
men ibland har man otur och alla blir sjuka samtidigt,
då är det inte kul att gå och jobba...
Idag tog jag i stort sätt hela tvåan själv,
hade bara hjälp till en person
som det var dubbelbemanning på..
Som tur är så är den avdelningen
den lugnaste att jobba på,
många sköter det mesta själva
men det är inte kul att ensam
ha hand om alla mediciner
man blir lite nojjig och så stressar
man upp sig själv mycket...
Har ju varit ledig ett par dagar
så då har man hunnit rensat huvet
och känner sig ganska nollställd
när man kommer tillbaks.
Sen äter ju jag bara mat på jobbet
och aldrig någon hemma...
Så tre dagar utan näring kombinerat med jobb
var inte den ultimata lösningen kände jag...
Får ju skylla mig själv när jag mer eller mindre
prioriterat bort mat från utgiftslistan...
Nyårslöften på gång kanske?
*Köpa mat!
*LAGA mat!
Ne nu ska jag se om jag kan försöka komma till ro
och sova någon gång!
Skriver nog snart igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0