Vem sa vad och varför..

Vad trött man blir på tjaffs, det är aldrig roligt men det går inte alltid att undvika, hur man än vill... Det jag gör för att förhindra det är att prata så lite som möjligt om andra alltid försöka tänka på vad jag säger och till vem jag säger det, kan det missuppfattas? Alla tolkar ju saker olika... Det bästa är att om man vill ventilera sig om någon man är irriterad på, gör då det till rätt person, en person som står utanför allting och hellst inte känner dom andra i fråga. Jag har alltid haft Marie att vända mig till, henne litar jag på till 100% och henne får jag vettiga råd av hon ger mig alltid en annan sida att se på saker än den sidan jag låst in mig på. Hon är en vän som får mig att växa, en ärlig vän inte någon som omoget säger saker för att slänga skit på folk utan en ger mig hennes bästa råd i situationer för att kunna hjälpa mig och inte bara mig utan andra med. Alla borde ha sånna vänner :) jag säger inte att jag inte litar på någon annan för det gör jag men när man är irriterad och pratar om någon med en person som också känner den personen hamnar man oftast lätt i ett meningslöst samtal där man bara eggar upp varandra mer och mer med irritation. När det händer känner jag att det egentligen inte gynnar någon, man blir förbannad och har svårt att släppa det... Jag är inte en person som gillar att vara irriterad och förbannad... Det känns inte riktigt som jag. Jag vill vara en person som ser saker bakom handlingar och därför inte behöver besvära mig själv eller andra med att tycka så himla mycket. Jag kan ha åsikter men jag ser hellre att dom ebbar ut till något likgiltigt där man kan förstå att alla fungerar olika och även om inte jag tänker eller gör lika dant så ska jag inte döma någon, för jag har inte levt deras liv. jag säger inte att jag lyckas alla gånger, det finns folk jag verkligen ogillar och som ogillar mig men det är ju för våran brist av förståelse för varandra som det är så. Det finns saker som gör mig riktigt arg oavsett vad som ligger bakom, man stirrar sig blind på handlingen helt enkelt. Ett exempel på en sådan sak är att inte visa mig respekt i mina åsikter, även om du inte tycker lika dant, enligt mig ska man kunna tycka olika utan att behöva bli osams, man ska respektera den andra precis som med religion skulle inte jag som alltid lutat mest åt kristendomen gå fram till en Islamist och säga "du tror fel". Ne nu ska vi sova lite här puss o god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0