I psykologin och praktiken

Idag var första dagen på min praktikplats
Berggården som är ett äldreboende.
Jag vet ärligt inte om det är något
som passar mig...
Det är ju svårt att avgöra såhär första
gången, man känner sig så osäker och tafatt, 
men personalen är jättetrevlig, man verkar få ha
hunden med sig om det skulle krisa,
dom har en kafeteria som ska vara väldigt billig...
Men jag kommer längta hem...
Tog massa kort på min lägenhet innan jag åkte
hit som jag kan kolla på...
Frågan är om det inte kommer ha motsatt effekt.
Det är ju inte bara den jag kommer sakna,
det är ju alla mina vänner i finspång också.
Nu låter det ju som jag har flyttat hit men två månader
är mycket tid för mig och om jag sen ska sommarjobba
här med...
Jag får ta en dag i taget helt enkelt och åka hem
på kortvisiter...


  

 
   


När jag i efterhand kollar igenom
vad det här blogginlägget handlar om
skulle jag nästa kunna diagnostisera
mig själv med autism eller nått liknande!
Jag gillar nästan aldrig förändringar.
Jag mår bäst av rutiner och massor med sömn.
Jag trivs alltid bäst hemma!
När jag inte hinner planera blir jag
stressad och orolig.
Åker jag hemifrån några dagar 
måste jag grundligt städa!
Det är allra helst då
jag åker till tippen med saker,
rensar ur garderober och lådor,
pantar burkar, osv.
Och jag vet inte varför!
Tror det blivit så efter alla år som
sambo också...
Jag flyttade till eget i slutet på september
och har faktiskt trivts bra att 
sköta mitt eget, sen har jag ju självklart
saknat att ha någon...
Men att leva fullt ut ihop är något
jag tänkt vänta med länge.
Så länge att jag faktiskt övervägt
om inte den bästa lösningen till ett
lyckligt förhållande skulle kunna vara att
fortsätta ha sitt eget fast i samma port,
typ dörr i dörr :D

Ne just nu känns det lite jobbigt faktiskt...
hoppas det lägger sig när jag kommit
in i jobbet lite mer.

Nu ska jag krypa ner hos Rickard
det blir tidiga mornar från och med nu.
Vi börjar 7 så halv 6 står klockan på!

Sommar i bruksparken
Ikväll tänker jag på mitt Finspång
Ni får säga vad ni vill om 0122 - zonen 
men där finns majoriteten av alla jag älskar!
Saknar er!!!
Pussar o Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0