Burlesque

Igår fyllde min syster 23 år,
och Kitty kom hem ifrån kalmar på
en helgvisit <3
Vi bestämde oss för en riktig 
hemmamyskväll hos mig.
Jag fixade film,
jag och katten var väldigt överens
om vad vi ville se;
Burlesque
  

För er som kanske inte hört om denna
uppenbara succé så kan jag säga,
historien i sej är inte så häpnadsväckande.
Filmen är en bandning av Moulin Rouge
och Coyote Ugly, men dessa
skådespelare/sångerskor är så
ofattbart, makalöst bra!!!
Jag rycks med i musiken och framför allt
burlesque-stilen,
ja hela filmens superfeminina kaxiga attityd!


step by step, I got a brand new walk
I even sound sweeter when I talk

Christina har varit min favoritartist sen
albumet stripped kom ut.
Jag gillar hennes olika stilar
och jag Ä L S K A R hennes röst!
(vem gör inte?!)
För ca 6 år sen valde jag att
rita ett porträtt av henne som
uppgift på B-kursen i bilden,
jag höll på med porträttet i sammanlagt
tre månader.
Resutatet har varit en av få riktiga
stoltheter jag känner att jag åstakommit hittills.

25/4-05

Och peppad som jag kände mig efter filmen,
fixade jag i ordning mig och tog hjälp av
Kitty att sätta i hårförlängning med clips som
jag fick av Stina i julklapp och knäppte
lite egobilder :)
Här är en av dom jag grejat med idag.


Kanske kan tyckas lite larvigt att ta en massa kort på
sig själv,
men jag blir faktiskt väldigt glad när man ser
med egna ögon att man på ett (eller om man har tur, två)
kort blivit bra.
För det är väldigt lätt att vara självkritisk.


Ne dags att krypa ner under täcket
Kittekatten har sovit säkert en timme redan.
Puss och god natt

P.S.
Have a little faith ;)


Kommentarer
Postat av: pipp

Filmen va verkligen skitbra, jag såg den vid 6 imorse å lär se om den igen i veckan =)

2011-03-07 @ 11:18:26
Postat av: Renealbertine

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2011-12-21 @ 08:43:49
URL: http://renealbertine.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0