Mitt älskade Finspång!

Hejsan igen.
Efter ännu en vecka i Rejmyre
är jag nu tillbaka i Finspång <3
Jag älskar min Rickard och Felix,
och mina "svärföräldrar" med.
 

Men inget slår ju att komma hem till
mitt eget,
min säng,
min tv,
mina tv-kanaler,
 min inredning,
min vattenkokare!
Men något jag verkligen kunde levt utan
att komma hem till var mitt kylskåp...
Jag hör nästan ekot av en österikisk
joddlare där inne...

Dom senaste dagarna har jag pratat/camat
massor med Stina,

saknar henne som fan!
Bara sitta och dricka te o spela yatzy,
det kunde vi göra varje dag förr,
(vilket vi såklart gjorde!)

Satt o kollade i reklamblad förut och
såg så söta bebiskläder!
Önskar jag kunde köpa dom till
hennes lilla bebis,
men dålig ekonomi är bara förnamnet!
Fast han har ju inte kommit ut än.
Just nu gör han bara Stina
större och större,
det ser ganska kul ut eftersom hon
alltid varit så smal.
Helt plötsligt har hon värsta 
magen! Haha
När det är dags för Laurentz att
komma ut så ska jag sitta och krama
mamma Stinas hand och få vara
med att välkomna honom till världen =)
Jag är så rörd och glad att
jag får vara med,
tror det kommer bli den största dagen
hittills i mitt liv
(fram till den dagen jag ska ha en egen)
 

Så mycket jag tagit för givet förut,
att kunna köpa en tidning eller
mina hårvård samt hygien - artiklar
i noggrant utvalda och beprövade märken.
Inget mer loreal inpackning,
dove showerwash,
rexona roll on...
Nu är det billigast som gäller!
Mat tillhör oxå lyx som jag förmodligen
får dra ner på (hur nu det ska gå till
så lite mat som jag äter)
Hotellet i helgen *suck* är ju något
jag kan se mig i stjärnorna efter,
men Gitte kommer i helgen =)
och så länge jag har råd med räkningarna
är jag ganska nöjd ändå.

Jag har förresten varit rökfri
i över två veckor nu =)
Jag mår bra och är stolt över mig själv,
jag vill inte ens röka något mer.




Jag har en känsla av att allting
vad gäller ekonomi och sysselsättning
kommer att lösa sig snart ändå.
Ska ju börja praktik på Berggården.
Hoppas jag får lite vik där =)

Ne nu ska jag faktiskt lägga mig
puss o kram på er


Kommentarer
Postat av: Miss Evo

<3 Jag älskar dej Lisa!!!!

2011-02-23 @ 11:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0