Min midsommar i år.

Jaha då var det midsommar vilket innebär att mitt "jobba 11 dagar i streck" har börjat. Har aldrig jobbat så många dagar i följd förut, men det är väl på tiden då ;P det enda jag ser fram emot nu är att få skatten avbetald och hellst mer därtill. Eftersom jag nu enbart kommer få leva på vikariejobb så kommer man ju leva i ekonomisk osäkerhet. Förlita sig på att bli inringd efter semestern är slut... Det känns ju sådär efter att jag var tvungen att söka ekonomiskt bidrag förra månaden och dom anser att dom inte behöver betala ut något för den för att dom inte betalar ut retroaktivt! Men det är ju knappast mitt fel att idioterna måste ha en jävla månad på sig att kolla papprena man skickat in!!! Så nu hoppas jag kunna betala skatt och kanske lite årspremier på tex tv-licens och försäkringar så man har mindre att oroa sig för om det inte går ihop vissa månader. Har varit hemma i Finspång från måndag kväll till idag. Sen började jag jobba vid 15.30. Har varit både skönt och jobbigt. Jag han med att träffa många, men man inser snabbt att man kan leva utan alla intriger och rykten. Jag bryr mig liksom inte om vad folk gör hit och dit. Jag vill veta hur mina vänner mår och om dom har problem kan jag lyssna och om det finns något jag kan göra så hjälper jag dom gärna. Som tur är har dom flesta det bra, och oavsett om det jag berättat om mitt liv låter lite trist så mår iaf jag bra i mig själv och ser framåt. Nu måste jag gå och lägga mig o försöka sova, annars kommer jag vara en zombie i morgon! (ska upp halv 6) puss o god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0