Från det ena till det andra.

Jag ser kaoset omkring mig, ingen mår bra, ALLA har problem... Även jag med ekonomin.. Jag gick ur facket för att spara 500 i månaden, men då drog försäkringskassan in min inkomst för den va baserad på akassan. Jag hade runt 7000 att leva på med en hyra på 3600 el på ca 350 kr i månaden och sen telefonen, försäkringar, tv-licens. Det har knappt gått ihop till mat innan. Nu betalar dom ut "grundnivån" som ligger på ca 2700 efter skatt i månaden... Min hyra är på 900 MER än det. Måste nu skicka ett personligt skrivet brev och försöka häva uppsägningen, inte säkert att det går... Under tiden måste jag söka soc och även om jag inte levt över existensminimum så kan jag nästan lova att dom kommer hitta ett kryphål så dom inte behöver hjälpa mig. Mina föräldrar har inte så mycket och mitt sommarjobb börjar först vecka 25 och då har man så klart innestående lön... Mitt i allt detta lyckas jag ändå hålla humöret uppe för att trots allt detta har jag ändå Mange. Han kan inte hjälpa mig med pengar men han finns där, han är min och han är det bästa jag har. Av kärlek och pengar skulle jag aldrig tveka att välja kärlek. Jag behöver inte allt, jag är ingen manisk shoppare som måste ha nya kläder på fester, mycket i mitt urval har många år på nacken. Men min utsida ligger inte bland mina största prioriteringar, jag får duga som jag är och ni får ta mig som är. Min insida är ändå den jag helst vill visa min omgivning. Jag är frisk och välskapt så jag ser ingen anledning att klaga längre, jag har kommit för långt i livet för att basera allt på utseende. Jag viskar inte "va stor hon va" eller "kolla vad hon har på sig" längre. Det får mig att tänka på Lily Allen's låt "fuck you". "Look inside, Look inside your tiny mind Now look a bit harder Cause we're so uninspired, so sick and tired of all the hatred you harbor So you say It's not okay to be gay Well I think you're just evil You're just some racist who can't tie my laces Your point of view is medieval Fuck you Fuck you very, very much Cause we hate what you do And we hate your whole crew So please don't stay in touch." Inte för att jag har så många sånna människor i min bekantskapskrets (thank god) det var bara något som poppa upp i mitt huvud om hur jag stör mig på all utseende hysteri som fått mig att må dåligt och typ resten av världen med. Jag är inte "drop dead gorgeous" synd... Eller? Ne jag tycker jag har vad jag behöver och det borde alla tycka om sig själva. Skönhet är flyktigt och säger inte ett dugg om en person precis som vikt, hudfärg, hårfärg inte heller gör. Älska er själva och acceptera att vi alla är olika. Det var dagens det :) so long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0