Datanörd

Igår satt jag vid datorn nästan hela dan!
Pratade med Josefin härom dan och så kom vi in på bloggar
och att hon ville ha en.
Jag bestämde mig för att försöka göra en åt henne
så jag började med en header.
Satt i typ två timmar!
Men den blev jättefin tillslut om jag får säga det själv ;)
 
Sen gjorde jag ett konto till henne
och det var typ så långt jag kom.
Fattar inte mycket av alla siffror o grejer som står i designmallen
men då har jag ju en ny sysselsättning :) 
Vill ju jättegärna lära mig!
Lite tråkigt för omgivningen bara,
är det inte Iphonen så är det datorn.
Men aja det går väl över det med någon gång.
Igår gjorde jag en header till min blogg också
sen klippte jag o klista ihop det i Paint
så här blev resultatet;
 
skickade det i ett mail till Natta
(experten på bloggdesign som alla frågar om hjälp).
Får se om hon får ihop det,
hon ska ju iväg utomlands och jobba i sommar :)
åker i morgon (måndag)
lyxigt att åka utomlands,
undrar om man tycker det när man åker för att jobba också?
Pratade med min lilla Stina igår,
hon hade så ont i magen :(
Dom trodde det hade satt igång först
men efter 1 cm hände det inte så mycket mer.
Inget kul att ha sådär ont och tro att han ska komma
o så gör han inte det.
Nu är hon på sjukan iaf och har fått
smärtstillande så hon ska kunna vila lite
sen blir det nog igångsättning eftersom 
hon har värkar men inte öppnas mer. 
Blir skönt för henne när det är över sen.
Undrar vad han kommer heta?
Och hur han kommer se ut?
 
Jag har fortfarande inte fått se lägenheten
på tal om något helt annat.
Pratade med dom på jobbet om att jag
inte vill skriva kontrakt innan jag sett den.
Måste ju se vilket skick den är i.
Måla eller tapetsera kan man ju göra själv,
men jag tänker mer på om saker är trasiga
eller utslitna då vill man ju få det bytt först.


Så här ser iaf planlösningen ut =)
tror den kan bli riktigt mysig när jag
får sätta klorna i den.
Tänker att jag lika gärna kan ha en etta ett tag
den kostar ca 2800 kr i månaden
och nu har jag ju inte Tini kvar så
spelar inte utrymmet lika stor roll längre.
Den ligger på 43,5 kvadrat och tvåan 
jag hyr nu ligger på 51 så
det är ju inte så farligt mycket mindre. 
Bara att hoppas att man kommer trivas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0