Min fundering runt dig

I teorin om varför man lättare blir berörd av händelser, tv program osv när man blivit förälder. Kärleken är stor, större än vad som går att beskriva. När du älskar någon villkorslöst och blir älskad villkorslöst tillbaka... Det är en känsla så mycket mer än vad som går att beskriva, ditt liv har en mening, du har hittat hem! Du ser och känner allt på nytt som en ny människa, all kärlek som bildats i din kropp har helt plötsligt ingen stans att ta vägen, du har så mycket att ge och ju mer du ger, ju mer får du och den växer och blir större och större så när du ser något som gör dig rörd är det för att du faktiskt numera kan relatera till hur dom känner sig, för du har nu någon du skulle ge upp allt och lite till för. Du förstår dom och uppskattar helt plötsligt det fina och vackra i världen. Förut när du såg ett program med rörda människor som grät och kramades och bara älskade varandra som att alla problem dom alltid haft aldrig existerat och bara POFF upplöstes i toma intet kändes som en ihopdiktad klyscha och som du var övertygad om var ett fejkat program med ett dåligt manus och ännu sämre skådespelare men ALDRIG skulle hända i verkligheten! För så funkar ju inte verkliga livet. Det är nu du ser att det faktiskt kanske gör det? Är känslan som du känner för henne nu stark nog att förlåta henne för dom snedsteg hon kommer tänkas göra? Ge henne en ny chans? Börja om på nytt? ..... Inte så omöjligt nu längre som du först tänkte kanske? Så varför skulle det vara det för andra människor?

Det sägs att kärleken övervinner allt, jag själv är väldigt skeptisk ibland då min misstänksamhet mot människors ärlighet och "välvilja" genomsyrar mig lite för mycket, men jag VET att det mäktigaste och mest oövervinnliga jag upplevt är att älska och bli älskad.
Det finns ingen bättre känsla eller en starkare upplevelse! Du kan gå genom helvetet och tillbaka så länge den du älskar är trygg och säker.

Verkligheten kan vara så otroligt hård, grå och deprimerande, skulle kunna knäcka den bästa och ta kål på vem som hellst (och observera nästa mening och tänk igenom den noggrant) Som lägger allt sitt fokus på det hemska som händer runt omkring oss, MEN jag tror ändå att för varje ondskefull handling står minst tio goda handlingar, tex; en person slår ner en annan på öppen gata, minst 10 springer fram för att hjälpa. Det är klart det finns undantag där med men det är väl iaf den normala reaktionen tror jag.

Amor vincit omnia ;)

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0