Kampen mot förkylningen rond 2

Är inne på min andra rond med förkylningen, känner att jag är svagare och har betydligt mindre motståndskraft även om den inte varit en lika stor smäll på käften som när den först kom förra helgen.. Har köpt kiwi idag i hopp om att en vitamin-c kur ska ta upp kampen åt mig... Är inte så bra på hemmakurer, mamma brukar köra med vitlök mot allt men jag har fått sån otrolig rethosta den här gången så det nästan känts som jag skulle spy ett par gånger... Och jag tar hellre kiwi i retur än vitlök känner jag ;P tycker lite synd om grannarna som får lyssna på det! Kollade efter något mot rethosta i affären faktiskt men dom hade bara tre sorter mot slemhosta. Det jag vet funkar mot hosta garanterat är kokilana men det blir man ju helt lamslagen av i övrigt plus att det är receptbelagt. Ligger just nu o kollar på reprisen av idol och älskar verkligen Leonard och Hampus hoppas dom gick vidare :D (såg det ju inte när det gick förut så jag vet inte resultatet än). Neeeej ingen av dom jag ville gick vidare :( aja men jag får väl lita på svenska folket och det kommer säkert fler favoriter innan kvalet är slut... Nu ska jag försöka sova, hoppas att hostan lägger sig lite... Är så trött på allt just nu, mitt eget gnäll, min brist på ork, mitt immunförsvar som förr varit så bra, dålig ekonomi... Jag skulle kunna fortsätta i all evighet men jag tror inte min negativitet kommer hjälpa mig utan tvärt om gräva ner mig ännu mer, så jag får ta en dag i taget ist. I morgon kanske det börjar vända igen? Ne sova nu, behövs verkligen. Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0