Lite friskare idag :)

Idag har varit en betydligt bättre dag i min förkylning! Jag lyckades ta mig ur sängen innan ett och det är en av mina tre stora kraftansträngningar idag, på andra plats kom att ta en dusch! Så välbehövt och sist men störst; jag GICK till affären och köpte värktabletter! Sen har jag mest legat men inte kunnat sova. Vet att jag är på bättringsvägen när jag inte sover konstant längre men kul att vara vaken och ligga o kolla på tv men inte orka ta in vad dom pratar om, eller se att det verkligen skulle behöva dammsugas här men bara inte orka göra nånting annat än att sitta/ligga i soffan som en grönsak... Man är rastlös men har bara inte krafterna att ta tag i något. Aja jag ska väl vara glad att jag inte har ont någon stans längre, men det är då man börjar fråga sig själv; kunde jag inte ha klarat av det där arbetspasset idag?! Och egentligen vet jag att svaret är nej, det hade inte blivit så bra jag hade hostat och hostat inte orkat göra något, bara suttit som en grönsak i en stol där och längtat efter min säng och förmodligen förlängt min sjukdomstid för att jag inte tagit det lugnt. Men jag mår dåligt av att behöva avstå jobb! Inte minst för min ekonomi men även för mina arbetskamrater, jag känner mig alltid så skyldig och urdum även om jag inte kan rå för att jag blir sjuk. Ne nu måste jag försöka sova lite har ju inte kunnat göra det på hela dan, bara legat i sängen och glott... Och i soffan. *suck* vill inte vara sjuk längre, hoppas jag är frisk när jag vaknar i morgon. Eller att jag åt minstone orkar dammsuga! God natt sötnötter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0