Love me or let me go

Hmmm
Idag känner jag mig känslosam, djup...
och till och med poetisk stundvis ;)

Jag har en dålig egenskap, jag får känslor väldigt lätt.
Som tur är så har jag en kompleterande
egenskap till den tidigare nämnda,
och det är att jag går vidare väldigt fort.
Bara jag vet att det är det jag ska göra.
Då är det väldigt irriterande när folk av feghet
låter en hänga, ovetandes om att dom VILL
att jag ska gå vidare.
Det är aldrig kul att behöva göra någon besviken,
att säga "det här klickade inte för mig"
eller i andra fall helt enkelt göra slut
men
man gör det för att vara snäll!
Även om det inte verkar som det snällaste att göra
så gör man det för att kunna ge sig själv och
den andra ett rent avslut och en möjlighet
till nya möjligheter.
Att låta mig hänga i ovetskap och behöva
undra vad som är fel,
höra av mig utan att få svar
och helt enkelt känna mig som ett efterhängset spån
som inte "vill inse" att du inte är intresserad längre,
det är elakt!
Det är det värsta jag vet,
det vidrigaste en människa kan göra mot mig,
värre än att uttrycka öppet hat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0