Sjukast.se

Måste säga att irritationen är STOR i kväll/natt! Har jobbat 7-16 idag och allting har gått så bra och det har varit riktigt härligt på jobbet MEN sen börjar det kännas lite irriterat i halsen, typ som när man har rökt alldeles för mycket en kväll på krogen. Aja bryr mig inte mer om det, berättar för min arbetskamrat vilken TUR jag har som inte blivit förkyld än som alla andra råkat ut för. Kommer hem, vilar en stund halskliet är kvar! Går till kiosken köper cigg, hem igen och SEN börjar hostan! JaaaAA DÅ! Sen värk i axlar och så lite rinnsnuva på det som nu resulterat i blödande sår i näsan mmm'mmm'mmmm o så bultande huvudvärk men inga värktabletter. Det är som en hel BUFFÉ förkylning! Så nu ligger man här i soffan efter att ha gett upp att försöka somna, känner mig som en liten unge rent ut sagt som bara vill ligga i någons famn och bli lite lätt gungad fram och till baka samtidigt som "den" stryker mig över håret och lägger till rätta några slingor bakom örat... Vad mysigt det var att va sjuk när man var liten. Kan inte påstå att någon nån gång i mina förhållanden tagit hand om mig så... Jo jocke köpte var enda sort av värktabletter Apoteket hade åt mig en gång... Fast han vistades inte så mycket där jag va konstigt nog :P jo jag kommer faktiskt ihåg en förra sommaren inte för att vi var ihop men vi sågs ett tag, han vaknade av att jag inte låg kvar i sängen. Han kliver upp och in i vardagsrummet där jag sitter, då hade jag så klart fått urinvägsinfektion och suttit i några timmar o hällt i mig citronvatten som jag väntat på skulle hjälpa... Ganska pinsamt då tyckte jag som hade hoppats att han inte skulle vakna men så sa han åt mig att jag skulle lägga huvet i hans knä, så började han pilla i mitt hår och massera i hårbotten. Det tog max 5 minuter så kände jag inte av värken längre, sen somna jag som en stock. Önskar verkligen jag kunde få lite ro att somna nu... Funderar på att ta ett par lergigan, dom är ju egentligen till mot ångest men jag somnar som en klubbad säl på dom! Jo så gör jag nog, skrev mig ju ändå otillgänglig för jobb i morgon så jag kan kurera mig lite till på måndag. Hoppas ni andra håller er friska iaf och förlåt om ni tagit er igenom hela den här klagoramsan ska skriva något roligare när jag mår bättre :)


Kommentarer
Postat av: Kicki...

Hej vännen! Det var tråkigt att höra om din förkylning, hoppas att den inte blir så långvarig. Du får kurera dej ordentligt, hunungsvatten bl.a kan vara bra att ta. Jag har själv haft ont i huvudet, lörd.sönd. det får vara bra med det ;)men jag känner mej lite tråkig iaf. jag får ta det lugnt på min semester...Kryapådej kramem kommer här ))))))

KICKI

2011-09-19 @ 20:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0