I väntan på besök..

Nu ligger jag här i soffan en lugn och skön söndagkväll, tända ljus kollat på Dexter för första gången på evigheter och det var så bra att jag fick tårar i ögonen. I övrigt är tvn mest avstängd, har lyssnat på lite lugn mysmusik och bara legat på sängen eller suttit på balkongen och njutit. Ikväll kommer han äntligen hit efter vad som känts som en evighets väntan, och jag får än en gång uppleva den där underbara pirrande känslan av att lära känna en ny person. Kommer det leda någonstans? Ingen som vet, man lever i nuet, känner nyfikenhet, vad tänker han på? Vad är hans historia? Vad vill han med framtiden? Vad tycker han om? Är han något lik mig? Orolig? Kolugn? Planerande? Impulsiv? Alla dessa frågor, och det är spännande! För just i detta nu vet vi inget egentligen om hur den andra är. Än så länge sitter vi på olika ställen och undrar... Är det här bara början?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0