Att börja leva ett riktigt liv igen

Ja precis som det står är det precis vad jag tänker göra :)
Jag har jobbat massor massor dom senaste två månaderna, jag har inte så mycket till val egentligen det är min livsstil som har kostat mig plus att jag legat/ligger en månad back vilket jag så klart är ivrig att betala tillbaka till mina underbara föräldrar!!!!
Nu känner jag dock att det börjar bli hög tid att göra någonting för mitt eget välmåendes skull, och även om det inte är en resa till Thailand så är det iaf något som jag vet kommer ge mig ny styrka och lite mer livsglädje!
I morgon jobbar jag 7-14 vilket är en underbart kort dag sen är jag faktiskt LEDIG fram till onsdag nästa vecka :O det är nämligen så att efter jobbet i morgon ska jag åka till Finspång och hälsa på Klara :D det var evigheter sen jag träffade henne och jag saknar verkligen hennes underbara personlighet!! Hon är alltid så full av planer och egna idéer, hon är verkligen en person som inspirerar mig i vardagen. Hon älskar inredning på sitt speciella sätt och hon hittar alltid udda saker som bara får en att wow hur kom hon ens på att leta efter det här?!! Sen älskar vi skräckfilmer :) men i morgon blir det nog matlagning och tvspel på schemat. Jag är så uppspelt att jag nästan sprattlar med fötterna när jag ligger här i sängen!! Min Klara!!

Men skojjjigheterna slutar inte där, Nej för på lördag ska Stina och jag ha fest :D hihihihi det blir första festen jag går på sen januari :D och Morgan kommer med :) :) :) för er som inte vet vem Morgan är så kan jag förklara att han är min bästa killkompis :) jag lärde känna honom när jag var 13 år och vi är både fruktansvärt lika och olika, vi gillar mycket samma saker :) fast Morgan ogillar mycket mer saker än vad jag ogillar så det kan bli lite snudd på "syskonkärlek" mellan oss ibland när vi umgås mycket meen nog om det! Jag har till och med slagit på stort idag och köpt viiin :D (kanske ska tillägga att Stina är barnledig i helgen med) så lördag är det party och vi kanske till och med får finfrämmande från Kalmar om vi har tur!! (jag håller tummarna som fan!).

Nu tror ni att det är slut med det roliga, men NEJ det är ju inte det, jag är ju ledig till på onsdag sa jag juh!!!

Så söndagen kan man ju lista ut vad som ska hända, det kommer bli intensivt slappande, mysande i onepicear, nerdragna persienner, tända ljus, onyttigt förtärande, och en himla massa film och dagen efter snack.
Efter det är det ju alltid skönt att ta det lite lugnt mellan allt slappande...
Kan en söndag egentligen bli mera ultimat?

Sen har vi då måndag, som inte är vilken måndag som hellst utan Valborg!! När firade jag Valborg sist??? Måste vara flera år sen...! Iaf blir det inget traditionellt firande för mig, utan i år blir det nämligen club Aqua på puls i Norrköping. Vad är då Club Aqua kan man fråga sig?!
I thought you'd never ask!
Club Aqua är alltså nutidens rave, eller tranceparty eller vad man nu kallar det nowdays. Det är alltså lättklädda killar och tjejer i dom mest konstiga, häftiga, provocerande kläder man kan tänka sig. Tjejer går ut i typ BH liknande toppar, hotpants, kasslerstrumpbyxor, stora lurviga benvärmare och killarna? Ja jag vet inte vita vida byxor? En del utan tröja, aja jag får ta lite kort så ni får se. Jag tänker dock inte vara så mycket sämre än dessa vågade människor utan har fått tag i en ganska häftig outfit tills dess :) :) :) bilder kommer läggas ut på tisdagen här :) döm mig inte för hårt, jag följer bara klädkoden till Club Aquas ära ;) och passa på att ta en ordentlig titt då för dom kläderna eller ens liknande lär jag aldrig använda offentligt igen!!
Country är ju lite mera mitt kall, men jag är iaf nyfiken nog att testa denna beryktade succé ;)

Tisdag kommer bli en liknande repris av söndagen fast istället för vilandet mellan slappandet kommer det nog bli lite städ och tvättstuga på det med :)
Onsdag, torsdag, fredag blir det nog jobb för hela slanten till helgen stundas bröllop och födelsedagsfirande :D

Älskar att det äntligen känns att jag har lite liv utanför jobbet ändå, och att det går att ha det trots att jag bor där jag bor... Till sommaren blir det nog även att påbörja (och om ekonomin tillåter, färdigställa) lite omstyling av kök och hall :) har en så himla läcker ide till köket speciellt :D :D

Sist men inte minst fick jag igår ett erbjudande att förlänga mitt mobilabonnemang av en superduper trevlig tjej på 3 :) och utan några extra eller nya kostnader får jag en sprillans ny IPhone 4s inom en till två veckor :D tänka sig att livet faktiskt har sina ljusa stunder ibland :) jag började nästan tappat tron där ett tag... Eller iaf trodde jag att det var en mycket längre väg till till en ljusglimt än vad det var.
Jag är inte dum nog att tro att lycka är evig, att det är något man hittar och sen vunnit för resten av livet... men jag trodde ändå det var en lång väg till att känna att den finns där inom räckhåll.

Vad jag pratar om nu är inte depression, det är sorg... Och det är en skillnad en STOR skillnad för mig iaf. Depression är något jag drabbats av men inte kunnat sätta fingret på varför, det har ingen för mig konkret förklaring eftersom det sällan baserats på något som hänt. Jag vill ingenting och jag vet inte varför. Sorgen är att jag har förlorat någon, en fantastisk vän, en underbar älskare, en del av mig... Jag vet varför jag är ledsen när jag ser hans dörr, jag vet varför det skär i mitt hjärta när jag hör country musiken, när jag ser och hör om dig förstår jag vad det är jag känner och varför och jag inser att det inte är något som bara försvinner men att det är något som kan slå mig när som hellst... Jag vill säga att jag förstår den smärtan, hur jobbig den än är, så måste den få vara det. Jag måste få gråta för att saknaden är stor, jag måste få skriva om det och jag måste få prata om honom, berätta om honom så att han lever vidare med oss. Jag vill bara inte att folk ska bli så himla oroliga!!! När ni blir det är det som att säga till mig att det jag känner inte är normalt, att jag inte borde eller inte får gå igenom det för erat välmåendes skull... Jag vill inte att ni ska må dåligt pga mig fattar ni väl?!! Jag vill kunna prata om honom och berätta hur stor saknaden är, för det är vad som får er att förstå hur betydelsefull och viktig han var, vilken underbar människa vi har förlorat.

Jag vill tillägga att jag slutat känna press över att försöka hitta någon slags lycka som överskrider sorgen. Jag har istället börjat uppleva små stunder av lycka i dom vardagliga sakerna samtidigt som jag vet att jag inte gör något för att försöka förtränga eller glömma. Idag köpte jag en bok som jag ska ha som en minnesbok och hyllning till Mange där jag ska sätta in bilder och skriva sådant som inte får glömmas med tiden. Jag tror att det är ett viktigt steg att ta eftersom jag är så rädd att glömma, att det ska kännas som att det aldrig hänt som att han bara var något jag drömt. Jag ser egentligen inte fram emot att rota igenom alla minnen, för det som får mig att le och skratta får mig i nästa stund att gråta för att det känns så nära men med insikten att det är så långt bort... men det kommer bli skönt när det är gjort...
Tänka sig att det snart gått 3 fulla månader sen du lämnade oss... Tiden bara rusar...

Ne nu är det dags att sova ett par timmar innan jobbet.

Puss och God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0