Ingen nyhet kanske...

Som vanligt kan jag inte komma till ro och sova på natten, ligger i soffan och kollar på en gammal favorit kriminalare "iskallt mord" med Sandra Bullock i huvudrollen, men i morgon är sista dagen jag jobbar i sommar sen börjar nattjobbet på tisdag. I morgon jobbar jag som tur är bara 7 - 13 så det är väl inte hela världen om jag inte sover så mycket. Idag kände jag mig duktig på jobbet :) har städat flitigt, både sopat och skurat golv. Det kanske låter konstigt men när jag inte är trött så gillar jag faktiskt att städa, det är något som snabbt ger resultat och det uppskattas av både mig och andra :)

I morgon får jag finbesök av min underbara vän Caroline som jag inte träffat på jättelänge! Hon ska även ta sig an mitt hår som jag försummat ganska länge nu... Det är som svinto i topparna och ser bara allmänt ovårdat ut när jag har det utsläppt, spelar ingen roll hur mycket hårprodukter jag har eller om det är plattat eller blåst... Så nu är det väl bara att bita i det sura äpplet och acceptera att det är nog 5 cm som ryker... minst! Fast hon brukar vara bra på att inte ta så mycket men ändå få det att kännas som nytt :) frisöryrket var nog allt hennes kall i livet. Sen tar hon med sig min syster oxå, så vi ska mysa o se lite film ihop. Madde bad även att jag skulle laga någon mat till dom för dom kommer efter att hon slutat jobbet... Jag som är så fantasilös när det kommer till mat, men jag får kolla vad Coop Nära har för delikatesser att erbjuda. Jag råkar ju veta att dom här brudarna tänker lite mer på figuren än vad jag gör... Funderar på om jag ska överraska dom med något kolhydrat fattigt eller om jag ska göra detta till deras svullardag dom inte visste att dom hade.
Tänkte att jag skulle ladda hem en skräckis till oss, men jag kom på att jag lånat ut mitt internet till Stina så vi får se om jag hinner ladda hem nån efter jobbet..
Jag är så avundsjuk på min syster, hon har precis flyttat in i en ny lägenhet med hennes underbara vän Natta, och hon har sparat länge och köpt näst intill allt nytt! Ny säng, ny soffa, ny tv, ny tvbänk etc. Jag gillar ju mina grejer så klart men jag känner hur jag saknar den där känslan man får som nyinflyttad :D alla planer... Det är som att börja på en helt ny vit målarduk och bara njuta av inspirationsflödet man får! Det gör mig lycklig! Jag är en väldigt hemma-tam person och det uppfyller mig verkligen att hålla på i hemmet. Att städa, diska, bädda, byta gardiner, tvätta... Det är avkopplande samtidigt som jag känner att jag verkligen gjort något nyttigt med dagen :)
Ibland känns det som jag är som född för att bli hemmafru, men å andra sidan vill jag ha mina egna pengar att göra vad jag vill med och jag skulle aldrig vilja utsätta mig för att bli lämnad utan inkomst, utan nått och inte ha jobbat på flera år... Jag skulle inte lita på att det höll helt enkelt... men om jag fick drömma lite så är det nog så min dröm ser ut, att ta hand om min framtida man och mina framtida barn <3

Ne nu är klockan snart 2 och jag har skrivit av mig lite, så nu kanske jag kan somna vartefter.

Tack för idag
Slut för idag.


Kommentarer
Postat av: Madde hn

Oj vad sött! :) hoppas det blir middag imorgon istället! ;) <3

2012-06-17 @ 22:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0