Speechless

Igår var alltså den stora dagen.
Cissi kom till mig vid femtiden,
sen kom Emma och hämtade oss vid sex typ.
Väl inne i Linköping höll en olycka på
att hota våran New moon kväll rejält.
Vi var under någon bro i linköping och åkte genom
en stor vattensamling, och stressade som alla verkar
vara när dom kör bil så kom det en Taxi och blåste förbi.
Det bara vällde upp vatten över hela våran bil
och det gick inte att se ett skit!
Så Emma var tvungen att bromsa
utan vetskap om det låg någon bakom,
det gjorde det som tur var inte.
Fast hade vi åkt en bit till utan något seende
hade vi suttit i vägräcket.

Sen samlade vi oss och åkte vi in och parkerade bilen,
självklart när man för en gångs skull fixat i ordning sig
så ösregnade det men Pippen räddade dagen (frisyren)
med ett paraply, mitt gav lägligt nog upp och ramlade
i delar när jag skulle fälla upp det.
Vi hade bestämt sen tidigare att göra en riktig
helkväll av kvällen så vi gick till en kinarestaurang
precis bredvid biografen.
Matfobi som jag har valde jag ett säkert kort;
Biff med bambuskott, allt annat lät suspekt,
som antingen serverades med sötsur sås (bläää)
eller någon gurksås?!
Men maten var iaf jättegod!
Har blivit lite kräsen med kinamat sen jag träffade Lin
men den här dög gott o väl.

   


När vi äntligen ätit klart och dragit ut på tiden tillräckligt
var det dax att gå över vägen till biografen.
Det var jättemycket folk så klart, tror det var över 300
platser i den där biografen och var enda en var tagen.
Att ta sig igenom första filmen var stundvis lite långtråkigt,
vi var ju där för att äntligen få se tvåan.
Cissis "grannar" bidrog mycket till varför den vart så jobbig
att se. En halv minut innan varje cen fick vi höra vad som hände
och jag vill bara säga; Lilla gumman, vi är alla stora fans, ALLA
här har sett Twilight vi behöver inte få den återberättad.
Till råga på det började hon prata bebisspråk och sa högt så halva
biografen hörde NU, NU KOMMER DET när första kyssen
(som alla sett 50 ggr hemma) utspelar sig.
Och avslutade med ett stön, STÖN?! WTF?!!!
En del saker var oxå lite störande, jag såg Twilight på bio
när den kom och jag tror publiken skrattade 2-3 ggr genom
hela filmen.
I natt förvandlades den tydligen till en fullfjädrad komedi.
Många skrattade som av någon slags självhävdelse,
"jag förstår skämtet, jag och Edward har samma humor" typ.
Mycket irriterande.
Pausen till tvåan var välbehövd,
nästa film blir det definitivt VIP-stolarna.
(Jag visste inte ens att det fanns
något så underbart som VIP-stolar)
I kön till toaletten ptatade vi om dom två irritationsmomenten
brevid Cissi och en tjej som stod bredvid oss nickade förstående.
Vi småpratade lite där och förutom två fjortisar verkar
Linköping vara fullt med så trevliga normala människor.
Inte en massa sönderblonderade tjejer med stilettklackar
och näsan i vädret,
och inte en massa brat-killar med backslick.
Treviga vanliga människor som inte har taskig attityd till folk
dom inte känner utan visar intresse och respekt. 
Det är ett sällsynt folk nu för tiden.


Anyway äntligen dax för premiären,
hihihi
premiären.

När filmen började var det som en dröm,
fortsättningen, äntligen.
Man kunde nog ha hört en nål falla där och då.
Man inser nu vilken budgetfilm ettan måste varit,
och hade dom vetat att den skulle blivit så här stor
hade dom nog gjort den mer i stil med den här.
Nästan allt var perfekt,
och jag hade ändå stora förväntningar.
Enda gången jag reagerade på nått
var den första svarta vargen (Sam).
När den morrade, det såg väldigt overklig ut,
men dom andra två som var grå
och rödbrun såg mycket mer realistiska ut.
Undrar varför?
Filmen var hur som hellst storslagen,
skulle kunna sträcka mig till det bästa jag
någonsin sett för det var det nog,
jag har aldrig levt för något så mycket som
Twilight. Och sorgen hon kände, SÅ BRA SPELAT!
*Applåderar*
*Tyst minut för att ta in detta ögonblick*
....................................................................

My god,
Hur ska dom någonsin kunna toppa det här?
Hur ska jag kunna njuta av idol ikväll?
Desperate Housewives på tisdag?
Hur ska någonting någonsin vara värt att
uppleva igen?
Jag grät nästan, bland folk,
på en biograf!
Kan ni greppa hur bra en film måste vara då?
Cissis grannar lyckades dock förstöra stämningen
rejält ett par gånger med att till skillnad från
första filmen då dom citerade allt innan det hände
nu började göra det efter själva händelserna.
Och på vägen till Voltori när alla satt som på nålar,
behandlade dom spänningen som en paus och
började prata om diverse saker och blippa med
mobilerna.
Vi betalade 200 spänn för att få
njuta av detta mästerverk inte för att få höra
fjortisfilmkritiker 1 & 2´s komentarer och citering AB!
>=(#)(&%¤¤#%¤%(#

*taking a moment to relax*

*andas uuuuut*

Men inte ens idioter kunde sabba denna
underbara högtid.
Det här var den bästa dagen i mitt liv...
Iaf på delad första plats med studenten.
Respekt till er som kämpat
för den här filmen
*applåder! applåder!*


I would never leave you


Kommentarer
Postat av: Pipp

Gumman jag kunde inte ha sagt det bättre själv =). Jag e fortfarande lite borta den tog verkligen andan ur en =) Go team Edward! Jag ska uppdatera min blogg imorrn å göra om den lite =)

2009-11-20 @ 22:01:47
Postat av: lisa

Samma här, jag tänker inte på något annat längre. Marie börjar få skavsår i öronen. det värsta är att hon vill ju oxå se den. Så jag kan inte berätta att jacob är varulv... Och jag vill disskutera den hela tiden.

2009-11-21 @ 14:09:08
URL: http://missvampirella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0