Grubbel grubbel grubbel

Dagen började med att jag vaknade
av Manges larm kl 04:00 i morse!
och jag somnade runt midnatt igår
även fast vi gick och la oss tidigt.
Men jag blev ganska klarvaken
av hans pågående larm,
så vid kvart i 5 gick jag ner
och satte på kaffe till honom
och lyckades till och med få upp honom
innan klockan 5 så han hann dricka det med :)
Försökte även få honom att ta med sig
en chokladkaka till jobbet.
Tyckte det var en riktig kärleksförklaring
att skicka med honom dom två sista raderna...
Men det tyckte inte min inte lika morgonpigga man,
som tyckte att jag skulle förstå
att man inte kunde dyka upp med godis
på hans arbetsplats
(måste vara någon macho grej jag missat).

Anyway
När han for iväg till jobbet
gick jag upp till sängen och la mig igen
men det gick bara inte att somna om!
 
Jag låg och tänkte på nya lägenheten
(jag har tingat en etta i Rejmyre nu).
På hur mina möbler ska få plats,
vart jag ska ha sängen,
kan jag ha draperier för sängen?
Om den nu får plats där jag vill ha den..
Som tur är så vet jag vem som bor där nu,
men han har inte slagit mig som
den morgonpigga typen heller,
så jag satte mig på nätet och kollade IKEA
tänkte om dom hade någon bra
gardinskena att sätta i taket,
och ta mig tusan! Det hade dom :)
med "tre spår i en" till och med!
Så då kan jag ha både längder och kappa!!
(om det nu får plats vill säga..) 
Sen grubblade jag på om mitt köksbord
skulle få plats i köket
och hur badrummet ser ut osv...
 
Jag väntade enda till TIO
innan jag skickade iväg ett mess.
Till min stora besvikelse fick jag tillbaks
att jag får kolla när han packat klart
(och han ska flytta ut sista JUNI!!)
en hel jävla månad kvar!
Och då har jag hunnit skriva på
kontraktet så då är det ju så dags. 
Sen grubblade jag en hel del
på Finspång också...
Mina vänner som bor där,
finns dom kvar i mitt liv
 även om jag bor här?
Vissa vet jag,
andra undrar jag...
En som jag speciellt saknat
som jag försökt få tag på länge ringde jag
men hon svarade inte...
Sen skickade jag ett mess
och fick äntligen förklaringen.
Lite privatliv ska man väl ha,
(och låta andra ha med)
så jag skriver inte vem det är
eller vad det handlar om
men jag kan säga så mycket som
att det jag fick tillbaks var mindre kul...
 
Jag känner mig missförstådd!
men är inte säker på att jag är det...
Kanske ser vi bara så olika på vänskap
att det helt enkelt inte funkar längre...
Svårt att ta in är det i alla fall,
att vi inte ens skulle kunna vara delaktiga
i varandras liv alls längre...
Så jag gick och la mig igen
i hopp om att kunna sova bort det jobbiga,
men ingen lycka denna gång heller..
 
En timme senare gick jag och handlade
och ringde Sabina som bor här
och frågade henne om hon ville baka moccarutor
men det hade hon tyvärr inte tid med,
hon hade massa plugg och en lillebror
som ville att hon skulle baka med honom också.
Så jag bakade mina moccarutor själv,
och funderade än en gång
över om jag gör rätt i att flytta hit.
Hur isolerad kommer jag bli egentligen?
Jag har inget körkort,
och inga möjligheter att ta ett just nu heller.
När jag nu jobbar som springvikarie
så måste jag finnas tillgänglig när jag behövs,
då underlättar knappast bussförbindelserna hit!
Hur många kommer finnas kvar
i mitt liv när jag bor här?
Jag kommer leva för att jobba!
 
Jag är en planerare i grund och botten,
min dag rasade till hälften
pga att jag inte fick mäta lägenheten,
vilket satte stopp för mitt planerande
om hur möblerna ska få plats.
Jag vill veta allt i förväg!
Det enda jag kan tänka mig att jag inte vill veta
är dagen jag eller någon anhörig till mig dör.
Jag vill veta när jag är ledig
så jag kan åka och hälsa på mina vänner
utan oro att missa jobb,
för jag behöver verkligen vart enda pass jag får.
Då kanske ni frågar er; Varför gör jag det här?
Svaret är enkelt.
För att jag trivs med jobbet!
Jag ÄLSKAR personalen!
och jag ÄLSKAR dom boende!
Jag känner mig trygg med dom
och det betyder allt för mig på en arbetsplats.
Så jag flyttar till eget här
ifall Mange skulle behöva flytta närmare jobbet,
och för att vi inte ska behöva
belasta varandra ekonomisk,
för det har varit riktigt tufft ett tag nu.
Det är alltid jobbigt när det kommer till pengar.
Synd att man inte är ekonomiskt oberoende!

Men sen kom han hem från jobbet mitt hjärta
och var på bra humör och det smittade av sig :)
så nu ligger vi i sängen och han sover som en stock.
Jag ska försöka följa dom fotspåren jag med.

God natt med er <3


Kommentarer
Postat av: kitty

När du känner så här gå gummsan. Gå tillbaka 2 inlägg och läs det. Allt i livet går inte att planera punkt för punkt. Det är något jag har lärt mig. Och har erfarenhet utav. Men livet är fullt av möjligheter. Precis som du skrev, funkar det inte i rejmyre. Finns det tusen städer till att smaka på som alltid bjuder på riktigt goda bitar :)



<3

2011-05-27 @ 16:31:49
Postat av: Lisa

Vad söt du är gumman :) lovar du att hälsa på mig nån gång ibland även fast jag bor här? :) lovar att ha tid för BARA dig då <3 vi ligger ju oftast på soffan, alternativt sängen och frossar iaf ;) pussar

2011-05-27 @ 18:23:05
URL: http://missvampirella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0